POWr Social Media Icons

sunnuntai 8. marraskuuta 2015

Ensimmäinen viikko Challengea

Viikko 1: päivä 1

Niin starttasi BC ja ensimmäinen päivä pulkassa.

Aamupuuro asianmukaisin höystein, sitten salille korkkaamaan eka treeni. Ja ai nautinto, kun sen tekemiseen meni entisen loputtoman jyystämisen sijaan 35 minuuttia!!! Tosin ensi kerralla pitää saada vähän enemmän poltetta peliin. Minulle jäi viime viikon lopulla vähän kammo, kun päädyin suoraan salilta omalle työpaikalleni makaamaan. 

Salilta kotiin mealpreppaamaan; purkitettu seuraavan neljän päivän eväät. Punnittu, valmistettu, pakattu - ja ensimmäiset erät tietysti jo syöty. Hellan äärestä pikasuihkuun ja pää vettä valuen töihin... Töissä kerrankin onnistui kohtalaisesti ruokailujen rytmittäminen, se kun ei meillä ole ollenkaan sanottua että syömään pääsee silloin kun kellosta katsottuna pitäisi. Onneksi valmennukseen kuuluu kysymys- ja vastauspalvelu, sieltä heti kurkkimaan minkälaisia hätävaroja töihin kannattaa ottaa mukaan!

Nyt muutama tunti lepiä ja takaisin sorvin ääreen. Feeling strong!

Funny-Fitness-Videos.jpg

Viikko 1: päivä 2

Oli tarkoitus kävellä aamulla töihin, kun kerrankin aamuvuoro oli. Ikään kuin aamuaerobisena, ja syödä sitten aamupala työpaikalla. Muuten ihan hyvin, mutta mun reaktionopeus herätyskellon ääneen tarkoitti autokyytiä. Kaoottinen työpäivä; päivän kirkkainta parhautta oli kun huippu työkaveri palasi kehiin pitkähkön poissaolon jälkeen, ja oltiin samaan työpisteeseen sijoitettuna. Noin muuten ei sitten ihan niin helmee ollutkaan, kun tulijoita kaatui ovista ja ikkunoista, ja joukossa myös varsin raskashoitoisia ja huonokuntoisia. Mutta ainakin aika kului siivillä, se on kyllä työn plussapuolia. Päivystäjätkin oli oikein nohevia, kukaan ei jäänyt potilaan päälle istumaan ja hautomaan, vaan läpimenoaika oli hyvinkin kohtuullinen, paikoin jopa nopea. Ruokapuoli, no, samaa settiä kuin eilen, huomenna ja ylihuomenna. Riisiä, kanaa, kasviksia, rahkaa, mehukeittoa, raejuustoa, kaurapuuroa, oliiviöljyä, pähkinöitä, lisää riisiä ja vaihteeksi jauhelihaa... Kaikki on tullut syötyä, ja se on riittänyt.

Tuossa vielä iltapuhteina salilla vetäisemässä viikkotreeni. Valmennukseen kuuluu sellainen sortin treenipankki, josta jokainen valitsee 1-, 2- tai 3-jakoisen ohjelman, ja niiden lisäksi joka viikko julkaistaan erillinen viikkotreeniohjelma. Ideana on valita näistä treeneistä itselle sopiva ja omia tavoitteita parhaiten palveleva combo niin, että treeniä tulee 5 kertaa viikossa. Yläkroppa aivan jäkissä eilisestä, saa nähdä miten huomenna, kun tämän ensimmäisen viikon viikkotreeni kulkee nimellä "Pakaraspecial"... Sit unille ja aamusta vapaapäivää perheen kanssa. Life is good. 

Viikko 1: päivä 3 ja 4 Höheilinen vilahti niin nopeesti, etten ennättänyt edes tajuta! No, ruokavaliolla tiukasti kumpanakin päivänä, eilen oli salilta lepopäivä mutta koiran kanssa rauhallinen tasasykkeinen iltalenkki tavalliseen tapaan tuli heitettyä. Kohta salille - ja just sopivasti prime time jolloin siellä on puoli kaupunkia... Luvassa rinta-olkapää-ojentajarääkki. Niska-hartiaseutu ja lavat aivan kammottavassa jäkissä, ja niitä epätoivoisesti vapauteltu vielä kammottavammalla kovalla pallolla. Herrajumala miten se sattuu, kipu tuntuu naamassa asti!

Huomenna vaihtuu lautasen sisältö, luojan kiitos. Neljä päivää samaa on ihmisen kestokyvyn rajoilla, varsinkin jos se huttu ei ole mitenkään erityisen hyvää. Aamupala meni tänäänkin blenderin kautta; kun kaurahiutaleet, raejuuston, öljyn ja mehukeiton heittää blenderiin ja jättää sen jauhamaan vähän pidemmäksi aikaa, on lopputuloksena ihana vaahto. Oikeakätisenkin helppo lusikoida vasurilla, ja hiirikäsi jää vapaaksi. Käytännöllinen se olla pitää!
puuro.jpg

Viikko 1: päivä 5 ja 6

Kylläpä aika lentää, kohta on ensimmäinen viikko takana! Iltavuorosta tullessa lauantai-ilta, tori, grillikojut ja pizzeriat, mahtavat tuoksut ja mulla hirvittävä nälkä. Hetken aikaa harmitti kävellessä, että miksi sitä on itsensä ajanut tilanteeseen jossa tämmöistä pitää harmitella, eikä voi vaan kävellä sisään ja hakea sitä kotimatkaherkkua mukaan. Mutta asia nyt on näin miten se on, ja tällä mennään. Kotona onneksi mies oli laittanut mulle päivän viimeisen ruoka-annoksen lämpiämään, joten pääsin suoraan syömään. Kiitos! 
Lepopäivä treeneistä, eilen yläkroppaa ja toissapäivänä tarakkaosastoa. Tänä aamuna jysähti mukavasti kummankin treenin jälkivaikutukset päälle. Mutta ei siinä mitään, se on tervettä tuskaa se. Huomenna vielä toisen kerran ekan viikon viikkotreeni "Pakaraspecial". Sitten alkaakin yövuorot, ja joutuu vähän päätään rapsuttelemaan kuinka syömiset fiksusti rytmittäisi. Valmennusryhmän FB-yhteisö on mukavan aktiivinen ja vilkas, sieltä tulee hyvää vertaistsemppiä. Koska kaikkihan jo tietää, että hankalammaksihan tämä tästä viikko viikolta käy. Enemmän kieltäytymisiä, enemmän painetta. Enemmän tulosta.

arnold4.jpg


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti